Şimon-Culmea Balaban - sub Şaua Poliţe

Trasee turistice zona Bran

Despre

Traseu "cruce albastră" | Durata 3h30m-3h45m | Lungime 6,5 km | Grad de dificultate: mediu | Accesibil tot timpul anului

Vei avea ca punct de plecare dumul către satul Şimon, intersecţia cu DN 73. Mergi pe o porţiune de drum asfaltat până la bifurcaţia drumului din dreptul bisericii din Şimon (dacă vii cu maşina o poţi lăsa aici), unde faci stânga şi urci pe Culmea Balaban, urmărind traseul marcat cu "cruce albastră" până la Schitul Balaban (Mănăstirea Bran). Continui pe drumul de pământ (strada Balaban) până intri în pădure şi după o porţiune de urcuş abrupt, vei ajunge sub Şaua Poliţe, unde de la peste 1600m te vei bucura de o imagine panoramică asupra pitoreştii Văi a Şimonului, spre satul Poarta şi spre cresta munţilor Piatra Craiului. De aici, te poţi întoarce pe unde ai venit sau poţi merge mai departe pe traseul "cruce roşie" care te va duce în aprox. 4 ore până în centrul Branului, prin Valea Porţii.

"Strada" Balaban.

Traseul este foarte frumos şi, cel puţin până la Schitul Balaban, poate fi parcurs parţial şi cu o bicicletă MTB; de la Schit te poţi întoarce pe unde ai venit sau poţi merge înainte şi să urmezi coborârea pe strada Balaban care te duce înapoi în Şimon, un pic mai sus de biserica din sat.

Atenţie: traseele generate de aplicaţie pot să difere de cele reale din teren. Urmăriţi întotdeauna marcajul corespunzător al traseului de pe teren!