Timişu de Sus - Cascada Tamina

Trasee turistice zona Predeal

Despre

Traseu "bandă albastră" | Durata 1h-1:30 | Distanţă 2-3,5 km | Grad de dificultate: uşor-mediu, accesibil tot timpul anului.

Intrarea pe traseu se face din DN1 (vezi harta noastră); click (în aplicație) pe punctul de rută  "Plecare din DN1" şi urmează indicaţiile de direcționare până acolo. Caută un loc unde să îţi laşi maşina cât mai aproape de acest punct. Dacă vrei să mergi cu trenul, din gara Timişu de Sus vei avea de mers aprox 1 km până la acest punct; în gara Timișu de Sus poți ajunge și cu autobuzul care circulă pe traseul metropolitan Brașov - Predeal, linia 810, va trebui să cobori în Timișul de Sus.

În parcare, pe marginea DN1 (sensul spre Brașov).

După ce treci de bariera amplasată pe podul ce traversează pârâul Timiş intri pe un drum forestier care şerpuieşte prin pădure până la canion. În prima curbă la stânga a drumului forestier vei observa indicatorul de intrare spre dreapta pe traseul marcat "bandă albastră" - noi l-am preferat pe acesta pentru că, deşi este mai solicitant, este mai scurt (aprox. 2 km) şi, după ce trece pe lângă o zariște plină cu muri (aviz amatorilor - pe la începutul toamnei se coc), străbate o frumoasă pădure de brazi.

Alege: la stânga drum forestier, la dreapta traseu de ascensiune moderată.

Ascensiunea prin pădure este de dificultate uşoară spre medie, pe o potecă bine marcată ce întretaie de câteva ori drumul forestier Tamina.

Drumul forestier și poteca spre Cascada Tamina.

În aprox. o oră vei ajunge la indicatorul ce îţi va "spune" să părăseşti drumul  forestier şi să cobori spre Cascadă.

Ești aproape de Cascada Tamina.

După ce ai făcut dreapta din drumul forestier, un pic mai jos vei vedea o intersecție de două cărări: cea din dreapta te va coborî la ieșirea din canion a pârâului, la baza cascadei iar cea din stânga, în locul unde începe să curgă apa în cascadele Taminei. Noi îți recomandăm să cobori pe cea din dreapta, cu mare atenție, pe lângă peretele de calcar în care pârâul Piatra Mică a săpat micul dar frumosul Canion Tamina.

Cărarea ce coboară la baza Canionului.

Odată ajuns la baza Canionului vei vedea în jos cea mai înaltă cascadă (10m) din cele 5 din care este compusă de fapt Cascada Tamina. Zona, foarte frumoasă, este un sanctuar pentru multe specii de plante şi animale specifice muntelui, în josul acestei cascade fiind şi o zonă numită "La Ursărie" preferată de urşi.

Cea mai înaltă dintre cascadele Tamina.

Iar dacă eşti bine echipat şi te încumeţi să străbaţi Canionul Tamina, te vei bucura de o experienţă  - după părerea noastră - cel puțin la fel de intensă ca aceea din Canionul 7 Scări: deşi are doar 100 metri, Canionul Tamina îţi va pune la încercare calităţile fizice, de echilibru, chiar şi curajul! 🙂

Ascensiune în Canionul Tamina.

Iar odată ieşit în partea superioară a canionului vei ajunge într-un loc din care cu greu te vei putea desprinde. 😮 După ce te saturi de fotografiat trebuie să urci pe poteca din stânga apei (cu privești spre amonte) şi vei ajunge în intersecția de poteci de care vorbeam mai sus, punctul din care ai început să cobori spre canion.

Urcare spre intersecția de poteci.

Pentru că era încă devreme, la întoarcere noi am mers numai pe drumul forestier, într-o plimbare foarte agreabilă în care ne-am bucurat de cântecele păsărelelor din pădure şi de frăguţele pe care le-am descoperit din loc în loc pe marginea drumului. 🙂 Ceea ce îți dorim și ție!